Efterlängtade snö



Blev inte mycket sömn inatt heller, har nog inte sovit riktigt på flera nätter men det är så när ens lille son inte kan sova på natten. Hoppas att han kan sova inatt i alla fall.
Just nu ligger han och sover men ska snart gå och väcka han för det är dags för mat kl 13:00. Det blir matning var 3e timme för att han ska gå upp i vikt som han har så svårt med, men jag hoppas att det förändras sen när han blir lite större.

Jag börjar faktist bli lite avundsjuk på alla som har fått snö nu, jag har aldrig hoppats på att snön ska komma så mycket som jag gör nu, tidigare år har jag verkligen hatat det men det är väl för att det är så stor skillnad på vinter här om man jämför med hur det är hemma i Norrland. I norrland är luften helt annorlunda och snön ligger kvar riktigt länge och alltid en massa is och slask. Här nere på kusten så är det knappt nå snö alls men det är betydligt mycket kallare.
Jag kommer ihåg för något år sen då jag bodde hemma hos mamma och pappa tror det var julen -07 då var det verkligen ingen julstämning alls, visst vi hade julgranen upp och allt men vart var snön? Det är väl inte meningen att man ska se gräsmattan och åkrarna när det är julafton?
Tror också att anledningen till att jag längtar till snön kommer är med tanke på barnen så att dom får leka i snön och åka pulka. Ska nog köpa en bebispulka till Leo den här månaden. Måste nog köpa en ny overall också för den börjar bli för liten för han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0